سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی سوئد، سعید عبدولی را بهترین کشتی گیر جام یادگار امام امسال می داند.
 
به گزارش راسخون، محمد باب الفتح که یک ایرانی است و از هشت سالگی به سوئد رفته و برای این کشور کشتی گرفته، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سعید عبدولی بهترین کشتی گیر جام یادگار امام امسال بود و کلاس خاص خودش را داشت.
 
او ادامه داد: کشتی فرنگی ایران از بهترین های جهان است و سه مدال طلای المپیک این موضوع را ثابت می کند. من کشتی گیران ایرانی را دوست دارم و برایم فرقی ندارند اما در سطح جهان حمید سوریان که پنج مدال طلای جهانی و یک طلای المپیک دارد ستاره کشتی دنیاست.
 
وی که در سال 2006 بر سکوی سوم جام یادگار امام ایستاد، در مورد رقابتهای امسال گفت: این تورنمنت یکی از بهترین مسابقات فیلا بود و کلاس بالایی داشت. یکی از دلایلش این است که ایران در کشتی بسیار قوی است و در هر وزن سه، چهار کشتی گیر خوب دارد که این موضوع کیفیت رقابت ها را بالا می برد.
 
باب الفتح افزود: ما در این رقابتها چهار کشتی گیر داشتیم که در وزن 130 کیلوگرم طلا گرفتیم و کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم‌مان هم سوم شد. ما خود را برای مسابقات قهرمانی اروپا آماده می کنیم و این تورنمنت برای ارزیابی کشتی گیرانمان بود. البته آنها در فرم ایده آل نبودند.
 
ملی‌پوش سوئد در المپیک 2004 آتن اضافه کرد: در اسکاندیناوی کشتی گیر سبک وزن کم است و بیشتر قدرت ما در وزن های بالاست. من درباره کشتی گیران سوئد زیاد صحبت نمی کنم و نمی توانم بگویم کدامیک بهتر هستند اما کشتی گیر سنگین وزن ما (ائورن) که مدال برنز المپیک و جهان را کسب کرده از کشتی گیران خوب و بین المللی ما به حساب می آید.
 
باب الفتح با ابراز ناراحتی از تغییر اوزان در کشتی اضافه کرد: زیاد از این تغییر اوزان راضی نیستم به خصوص در سنگین وزن که به یکباره 10 کیلوگرم اضافه شده است.
 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی سوئد در پایان اظهار کرد: باید به خاطر برگزاری جام یادگار امام با این کیفیت بالا و نحوه مناسب برگزاری تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم در سال های آینده نیز در این تورنمنت شرکت کنیم.
/2759/